STRUČNA SLUŽBA
Romana Ana Reščić – ravnateljica
ravnatelj@os-tesla.hr
Tihana Vranković Skoko – pedagoginja
pedagog@os-tesla.hr
Stella Manojlović– logopedinja
logoped@os-tesla.hr
Ljiljana Samardžić – socijalna pedagoginja, stručna suradnica savjetnica
ljiljana.samardzic@os-tesla.hr
Luka Wintersteiger - knjižničar
knjiznica@os-tesla.hr
dodatni kontakt stručne službe: 091/3866 092
Socijalna pedagoginja Ljiljana Samardžić
|
2. i 4. PON 12-18h; SRI i PET 8.30 – 14.30 |
Psihologinja Dea Kričkić Matanić
|
UTO 11-17h SRI 8-14h 1. i 3. ČET 8-14h |
Logopedinja Stella Manojlović |
PON i PET 7.30-13.30h UTO i SRI 8.30 – 14.30h ČET 11-17h |
Pedagoginja Tihana Vranković Skoko |
PON, UTO, ČET, PET 8.30 – 14.30; SRI 12 – 18h |
SOCIJALNA PEDAGOGINJA
Autor: Administrator , 30. 9. 2015.
Ljiljana Samardžić, dipl. socijalna pedagoginja · stručna suradnica savjetnica Radno vrijeme (pola radnog vremena u OŠ Prečko): 2. i 4. ponedjeljak u mjesecu od 8 do 14 sati Srijedom od 8 do 14 sati Petkom od 8 do 14 sati Socijalna pedagoginja Ljiljana Samardžić, diplomirala je na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu na Sveučilištu u Zagrebu, smjer socijalne pedagogije, odsjek za poremećaje u ponašanju. Završila je specijalističku edukaciju iz realitetne terapije, teorije izbora i kvalitetnog menadžmenta ( The William Glasser Institute, Los Angeles, USA). Trenutno radi u osnovnoj školi na poziciji stručne suradnice-savjetnice gdje primjenjuje Teoriju izbora u radu s učiteljima, stručnim suradnicima, učenicima i roditeljima. Posjeduje dugogodišnje iskustvo u radu s djecom s posebnim edukacijskim potrebama, te značajno iskustvo na prevenciji problema u ponašanju djece i mladih u njihovim redovnim socijalnim okruženjima kao i dugogodišnje iskustvo na poslovima detekcije, dijagnosticiranja i stručnog postupanja-rehabilitacije sa i prema djeci i mladima s problemima u ponašanju /teškoćama u odrastanju. Voditeljica je školskog programa prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži s naglaskom na prevenciju ovisnosti. Ciljana skupina učenika na razini univerzalne prevencije je opća populacija učenika u ključnim tranzicijskim razdobljima: polazak u školu, prelazak na predmetnu nastavu (5. razredi), razvojne faze (pubertet, adolescencija..)… Svi preventivni programi jačaju zaštitne čimbenike i smanjuju rizične čimbenike za razvoj problema u ponašanju te polaze od koncepta pozitivnog razvoja koji uključuje: • Promicanje pozitivnih veza • Jačanje otpornosti • Promicanje socijalnih, emocionalnih, kognitivnih, ponašajnih i moralnih kompetentnosti • Podupiranje samo-određenja • Podupiranje duhovnosti • Podupiranje samo-učinkovitosti • Podupiranje pozitivnog identiteta • Podupiranje vjerovanja u budućnost • Briga za prepoznavanje pozitivnih ponašanja i prilika za prosocijalna uključivanja • Podupiranje prosocijalnih normi (zdravi standardi ponašanja) Stručna suradnica socijalna pedagoginja je posebno angažirana na implementaciji preventivnih programa u školskom okruženju kroz suradnju sa Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom: Implementacija univerzalnog školskog programa prevencije PATHS-RASTEM (Razvoj Alternativnih STratEgija Mišljenja/socijalno-emocionalne kompetencije) Ciljevi programa su: smanjivanje broja učenika koji ulaze u prvi eksperiment sa sredstvima ovisnosti, promicanje pozitivnih vrijednosti, poticanje vršnjačke pomoći, smanjivanje faktora rizika u nastanku ovisničkog ponašanja kod djece, smanjivanje faktora rizika u nastanku drugih problema u ponašanju, poučavanje učenika životnim vještinama, promicanje zdravih stilova života, briga o psihofizičkom zdravlju djece, izgrađivanje pozitivnog identiteta učenika Trening socijalnih vještina "LARA" - uključuje prezentaciju za roditelje , učitelje te radionice za učenike. Značajan doprinos smanjenju vršnjačkog nasilja u sklopu ŠPP-a imaju mjere sigurnosti kojima je cilj prevencija nasilja među djecom, učenje nenasilnog ponašanja te aktivno uključivanje učenika u rješavanje problema vršnjačkog nasilja. Sudionici su učenici, roditelji, učitelji i drugi odrasli u školi, stručni tim škole i lokalna zajednica. Program se provodi putem radionica za učenike te suradnjom s ostalim sudionicima. Navedeni programi obuhvaćaju tri razine: • usvajanje i učenje socijalnih vještina • poticanje primjene ili vježbanje vještine • omogućavanje generalizacija ili prijenosa vještina u druge socijalne kontekste (situacije). Zajednički cilj svim navedenim projektima i programima je univerzalna prevencija neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži. Većina ovih programa je sveobuhvatna, što znači da se osim učenika škole u rad uključuju učitelji i roditelji te lokalna zajednica, prema potrebi. Radne obveze stručne suradnice socijalne pedagoginje svakodnevno obuhvaćaju: Rad s učenicima: prevencija pojavnih oblika problema u ponašanju djece i mladih poticanjem i razvijanjem životnih vještina, rano otkrivanje i skrb o djeci koja žive u pojačanom riziku, a koji proizlazi iz obitelji, okruženja ili osobnosti samog djeteta, vođenje i usmjeravanje djece koja već iskazuju pojavne oblike problema u ponašanju, pružanjem odgovarajuće skrbi u školi ili suradnjom i upućivanjem na izvore pomoći izvan škole, sudjelovanje u određivanju primjerenog oblika školovanja djece (upisi u prve razrede, zahtjevi za promjenom oblika školovanja). Rad s roditeljima: preventivne aktivnosti s roditeljima i aktivnosti usmjerene na obitelji u riziku s ciljem pomoći i zaštite u školi ili izvan nje, poučavanje roditelja uspješnijem roditeljstvu; pomoć pri izboru pedagoških postupanja primjerenih potencijalima roditelja i djeteta. Rad s učiteljima: senzibilizacija na potrebe i različitosti u sposobnostima i postignućima djece; predlaganje i pomoć pri izboru djelotvornih pedagoških postupaka prema učenicima, suradnja pri upućivanju učenika na opservaciju i izbor primjerenog oblika školovanja kao i pri izradi prilagođenih programa, pomoć pri suradnji s roditeljima. Rad s ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece.
Program prevencije ovisnosti "IMAM STAV", prevencija korištenja duhana, alkohola i drugih sredstava ovisnosti kod djece i mladih