preskoči na sadržaj

Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb

Login
Tražilica
LOGO ŠKOLE

ŠKOLSKI PROJEKTI

   

HIMNA ŠKOLE

Video spot HIMNA ŠKOLE

 

Priloženi dokumenti:
HIMNA OS NIKOLE TESLE.wav

Raspored zvona

1.  sat:  8.00 - 8.45

2.  sat:  8.50 - 9.35

3.  sat:  9.45 - 10.30

4.  sat:  10.45 - 11.30

5.  sat:  11.35 - 12.20

6.  sat:  12.25 - 13.10

7.  sat:  13.15 - 14.00

8.sat    14.05 -14.50


E-DNEVNIK ZA UČENIKE

I RODITELJE

Knjižnica

 

RADNO VRIJEME KNJIŽNICE


Školska je knjižnica za korisnike otvorena svakim radnim danom

od 8.00 do 14.00 sati.

*Prvi utorak u mjesecu, knjižnica je za korisnike zatvorena.

 

 


 

OPĆENITO O KNJIŽNICI

Školska knjižnica se nalazi na drugom katu školske zgrade. Prostor knjižnice zajedno s čitaonicom zauzima 165,60 m2 te ih je prema potrebi moguće fizički odvojiti ili pak spojiti u jedinstvenu cjelinu.

Svojim knjižnim fondom, knjižnica zadovoljava potrebe njenih korisnika (učenika, nastavnika, stručnih suradnika i ostalih školskih djelatnika).

U čitaonici se nalazi multimedijalno računalo, TV, video i multimedijalni projektor.

U studenom 2013. primili smo i dragocjenu donaciju zagrebačkog gradonačelnika, gospodina Milana Bandića te smo danas bogatiji za jedno računalo namijenjeno učeničkim potrebama, a u svrhu dječjeg informiranja i učenja.

 

Ovom gestom vrijednom pažnje, naša knjižnica dodatno je osnažila svoju ulogu kao jednog kulturnog i informacijskog središta škole gdje učenici, prema svojim potrebama i afinitetima, samostalno odabiru informacijske izvore.

KNJIŽNI FOND

Naša knjižnica sadrži preko 5 000 knjiga (svezaka) koje su radi lakšeg snalaženja podijeljene u skupine. Knjige namijenjene učenicima razvrstane su prema dobi učenika i označene slovima: M, N, D, O, I, dok su one namijenjene nastavnicima razvrstane prema područjima i označene brojevima od 0 do 9. Takav način razvrstavanja naziva se Univerzalna decimalna klasifikacija (UDK). Unutar svake pojedine skupine knjige na policama poredane su i abecednim redom prema nazivu autora.

Knjižnica posjeduje i posebno odvojenu, referentnu zbirku koja se zbog svoje vrijednosti ne smije iznositi van nego se sadržaji takve literature mogu čitati isključivo u prostorima knjižnice i knjižnične čitaonice uz stručno vodstvo školske knjižničarke.

UČENIČKI FOND

M – književnost za najmlađe (1. i 2. razred)

N – narodna književnost

D – dječja književnost (od 3. do 6. razreda)

O – književnost za mladež, odrasle (7. i 8. razred)

I – igrokazi

 

NASTAVNIČKI FOND (UDK - osnovne skupine)

0 – Općenito

1 - Filozofija. Psihologija

2 - Religija. Teologija

3 - Društvene znanosti

4 - Nepopunjena skupina

5 - Prirodne znanosti. Matematika.

6 - Primijenjene znanosti. Medicina. Tehnika

7 - Umjetnost. Zabava. Sport

8 - Jezikoslovlje. Književnost

9 - Geografija. Biografije. Povijest

 

REFERENTNA ZBIRKA

  • Atlasi
  • Enciklopedije
  • Leksikoni
  • Pregledi
  • Priručnici
  • Rječnici
  • Almanasi

 

Atlas (grč.)

- zbirka zemljopisnih i astronomskih karata sustavno sređenih u sadržajnu cjelinu

(Hrvatski opći leksikon, 1996.)

Enciklopedija (grč.)

- djelo koje daje sažet, sustavan pregled (po abecedi odrednica, ključnih riječi ili po predmetima) svih grana ljudskog znanja, ukupne ljudske teorijske i praktične djelatnosti (opća, univerzalna e.) ili njezine pojedine grane (stručna ili specijalna e.)

(Hrvatski opći leksikon, 1996.)

Leksikon (grč.: rječnik)

1. priručnik u kojem se abecednim (ili kojim drugim) redom nižu te sažeto, s osnovnim podacima, prikazuju i tumače pojmovi, znamenite osobe, vlastita i zemljopisna imena, povijesna zbivanja, znanstveno i stručno nazivlje, tuđice i dr. iz kruga usmenog i pismenog općenja obrazovanih ljudi (konverzacijski leksikon), odnosno iz područja koje znanosti i struke (stručni leksikon), npr. leksikon biblijske teologije, biografski leksikon, glazbeni, jezikoslovni, medicinski, pomorski, sportski leksikon i dr.

2. leksik, rječničko blago nekog jezika ili jezika neke struke

(Hrvatski opći leksikon, 1996.)

Priručnik

1. skup važnijih činjenica iz neke znanosti, struke i sl., sabran u jednoj publikaciji

2. knjiga u kojoj je sustavno izložena cjelina neke znanstvene discipline (udžbenik i sl.)

(Hrvatski opći leksikon, 1996.)

Rječnik

1. popis, lista riječi i izraza nekog (ili više jezika) izabranih, raspoređenih i objašnjenih po nekom načelu (poredanih obično po abecedi i sl.); priručna knjiga koja donosi takav popis

2. sve riječi nekog jezika; rječničko blago, leksik, vokabular

3. sve riječi kojima se služi određena osoba ili društvena skupina

(Hrvatski opći leksikon, 1996.)

Almanah

1. prvotno, kalendar s astronomskim podacima za potrebe astrologije

2. od 16. st. godišnjak

3. od 18. st. zbornik djela različitih autora

(Hrvatski opći leksikon, 1996.)

 

 


 

ČASOPISI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Školska knjižnica pretplaćena je na 8 naslova periodike. Sve ispod navedene časopise učenici i učitelji mogu čitati u knjižnici te prema potrebi i posuditi.

  • Smib
  • Prvi izbor
  • Moj planet
  • Radost
  • Modra lasta
  • Drvo znanja
  • Meridijani
  • ABC tehnike

 


 

KNJIŽNIČNA PRAVILA

  1. Građu školske knjižnice mogu koristiti i posuđivati samo njeni članovi.
  2. Za vrijeme boravka u knjižnici zabranjeno je ometanje ostalih - glasno govorenje, trčanje, lupanje i sl.
  3. Knjižna se građa ne smije iznositi iz prostora knjižnice bez prethodnog zaduživanja korisnika.
  4. Unos hrane i pića u knjižnicu je zabranjen.
  5. Prilikom dolaska u knjižnicu ili čitaonicu, mobilne uređaje obvezno stišati i pospremiti u torbu.
  6. Strogo je zabranjeno oštećivanje knjižnične građe na bilo koji način (podcrtavanje, lijepljenje, trganje listova…), a ukoliko se pak dogodi da korisnik zaduženu građu jako ošteti ili izgubi, dužan je nadoknaditi štetu primjerkom iste ili pak novčanom naknadom u visini njezine nabavne cijene.
  7. Rok posudbe građe je 14 dana s mogućnošću produljenja roka kod knjižničarke, a učenici mogu posuđivati po 1 (jedan) primjerak knjižne građe.
  8. Korisnik koji nije vratio zaduženu knjigu, ne može zadužiti novu.

 


15. listopada 2013.

PRVI POSJET KNJIŽNICI

U rujnu ove školske godine, učenici prvih razreda sa svojim učiteljicama su po prvi put posjetili školsku knjižnicu i čitaonicu.

U upoznavanju i razgovoru sa školskom knjižničarkom otkrili su koje sve tajne i blaga čuva jedna knjižnica te kako ih najbolje koristiti u svakodnevnom životu.

Učenici su usvojili i razliku između pojmova knjižnica i knjižara te su naučili kako u knjižnicama rade knjižničari, a u knjižarama prodavači ili trgovci. Naučili su kako odabrati i posuditi željenu knjigu te su zajedno s knjižničarkom porazgovarali o pravilima ponašanja u školskoj knjižnici.

U listopadu su prvašići i službeno postali članovi školske knjižnice te sada mogu samostalno zaduživati lektiru kao i druge zanimljive priče i slikovnice.

 

Iskrene čestitke najmlađim članovima, čitateljima i knjigoljupcima!

Dobrodošli u pustolovan svijet knjiga i informacija!

 

 


30. listopada 2013.

DRUŽENJE U SLIKAMA

Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige, u našoj školskoj knjižnici, ugostili smo poznatu hrvatsku umjetnicu i ilustratoricu brojnih slikovnica Anu Jakić Divković.

Ilustratorica je učenicima produženog boravka zorno prikazala proces nastajanja slikovnica te su se i sami okušali u tom zanimljivom i nadasve kreativnom poslu, oslikavajući na svoj način slikovnicu Blistanova priča, autorice Nade Horvat. 

Po završetku ugodnog druženja, ispred školske knjižnice, priredili smo malu izložbu dječjih radova.


18. studenog 2013.

DAN SJEĆANJA NA VUKOVAR

Dan sjećanja na Vukovar i ove je godine u našoj školi obilježen s posebnom ljubavlju i osjećajem dubokog poštovanja prema svim stradalnicima.

Skupina Mladih knjižničara izradila je prigodne plakate koji opisuju grad prije, za vrijeme i poslije Domovinskog rata, dok su u školskom predvorju video projekcijom uprizorili ratno stradavanje grada.

Svi učenici i nastavnici zajedno, sudjelovali su u paljenju lampiona na prozorima svojih učionica u znak sjećanja i pijeteta na najveću žrtvu u našoj povijesti.

U školskoj knjižnici i čitaonici priređena je cjelodnevna projekcija dokumentaraca o Vukovaru kao i otvoreni pristup literaturi koja brojkama i neospornim činjenicama svjedoči o ovom strašnom zločinu.

                                


5. prosinca 2013.

PRIPREME ZA BOŽIĆNI SAJAM

U prostoru školske knjižnice i čitaonice, za učenike od 5. do 8. razreda, priređena je mala kreativna božićna radionica koja je svojim sadržajem obuhvaćala tri teme:

- anđele od tjestenine

- 3D čestitke

- ukrasne kuglice od stiropora

Dvosatni kreativni program učenika i voditeljica radionice, učiteljice Anite Majdandžić i knjižničarke Milene Jukić Bandić, rezultirao je bogatom kolekcijom svjetlucavog nakita i šarenih čestitki s porukama mira, tolerancije i ljubavi.

Svoje vrijedne uratke učenici su ponijeli u svoje matične razrede kako bi ih, zajedno s ostalim sličnim proizvodima, ponudili svim zainteresiranim posjetiteljima TeslaFesta - Božićnog sajma iznenađenja, koji će se ove godine održati 12. prosinca.

                                                                                     Svi ste dobrodošli!

 


7. veljače 2014.

KNJIŽEVNI SUSRETI

Posljednji tjedan u siječnju kao i prvi u veljači obilježen je književnim susretima s književnicom i pjesnikinjom Mirjanom Gaurom. Učenici od 1. do 4. razreda imali su priliku uživati u zanimljivim i poučnim stihovima njima već od ranije poznate autorice, a razigrane i vesele ilustracije u zbirkama Tajne divljine i Carstvo sreće, ni učiteljice ali ni knjižničarku nisu ostavile ravnodušnima.

Topla i ugodna druženja osim zabavnim sadržajem oplemenila su nas i novim saznanjima i spoznajama. Upiti poput: kako,kada, zašto i gdje, nakon ovih susreta bogatih iscrpnim odgovorima popraćenim slikama, napokon su došli na svoje.


19. ožujka 2014.

OČKO ČITAĆIRKO

Naša škola ugostila je edukativnu lutkarsku predstavu Očko Čitaćirko čija je autorica i izvođač vrsna umjetnica, gospođa Neda Marović Turković, a predstava je obilježavajući tako Svjetski dan kazališta za djecu i mlade, prikazana prvim i drugim razredima.

Očko je lutak koji najviše voli čitati, pjevati i recitirati, a posebno mu je zanimljivo prikupljanje mudrih izreka koje potom čita iz svojeg kupusara. Predstava je interaktivnog karaktera zbog čega je i prikazivana više puta u periodu od 17. do 19. ožujka, svakom razredu ponaosob, a s ciljem aktivnog sudjelovanja svih.

Pozitivne reakcije učenika kao i njihovih učiteljica zasigurno su jedan od najboljih mogućih načina poziva na ponovno druženje dogodine.

A do tada pišite mu, Očko će vam sigurno odgovoriti!

 


21. ožujka 2014.

VEČER POEZIJE

U četvrtak, 20. ožujka, povodom Svjetskog dana poezije i rođendana hrvatskog pjesnika Ivana Gorana Kovačića, ali i u znak obilježavanja 100-te obljetnice smrti velikog imena hrvatskog pjesništva Antuna Gustava Matoša, u prostoru školske čitaonice upriličena je Večer poezije.

U četrdeset peto minutnom programu uživali su podjednako i aktivni sudionici programa kao i sami gledatelji.

Pjesnikinja Mirjana Gaura ovog se puta u našoj školi predstavila nešto starijoj čitateljskoj publici, učenicima od 5. do 8. razreda. Učenici su interpretirali svoje pjesme, a nekolicina ih se iskazala i u sviranju različitih instrumenata što je svakako obogatilo ovaj kratak ali ugodan program.

Profesorica hrvatskog jezika Mirjana Miljković program je zaokružila svojim pjesmama od kojih će neke biti i objavljene u njenoj prvoj samostalnoj zbirci poezije.

Od srca zahvaljujemo svim dragim roditeljima koji su došli podržati naše mlade pjesničke nade, a svojim prisustvom uvelike doprinijeli važnosti ovog događaja.

 


2. travnja 2014.

MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se 2. travnja na dan rođenja Hansa Christiana Andersena, a sa svrhom ukazivanja na važnost dječje knjige te poticanja i razvoja ljubavi prema čitanju.

Prošle godine istog datuma pokrenuta i nacionalna kampanja "Čitaj mi!" čiji je osnovni cilj promicanje glasnog čitanja djeci od samog rođenja.

 

 

Zašto glasno čitanje?

• Glasno čitanje stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.

• Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.

• Glasno čitanje omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.

• Glasno čitanje djeci otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča...

• Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.

• Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.

• Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.

• Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.

• I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!

 

Čitanje u obitelji

•Glasno čitanje u obitelji može postati ritual tijekom djetetovog odrastanja.

•Glasno čitanje može postati aktivnost koja zbližava tinejdžere i mlađu braću i sestre. Bake i djedovi, ujne i ujaci, tete i stričevi te bliži i dalji rođaci mogu čitati djeci dok s njima provode vrijeme. Tako se jednostavno mogu stvoriti nove prilike za glasno čitanje djeci svih uzrasta.

 

Kada čitati?

•Čitati naglas treba kada odgovara svim sudionicima čina čitanja: ujutro, poslijepodne, navečer, bilo da se radi o točno određenom terminu ili je riječ o spontanom čitanju – kada su i dijete i odrasli raspoloženi za priču – a to se može odvijati u autu, u liječničkoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu...

 

Trajanje čitanja

•Čitati treba onoliko dugo dok djeca žele slušati. Djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče. S vremenom djeca razvijaju koncentraciju pa se vrijeme slušanja priče produljuje. Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.

•Neka djeca vole slušati priču dok crtaju ili se igraju nekom igračkom pa je i to preporučljivo.

 

Čitanje naglas djeci od rođenja

Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona...

•...mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.

•...mogla čuti zvukove, rime i riječi.

•...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.

•...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.

•...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.

•...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.

•...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!

 

Ideje kako čitati djetetu

•Uzmite dijete u krilo i to tako da ono može gledati slikovnicu.

•Igrajte se riječima, stvarajte rime, pjevajte, uključite ime djeteta u priču ili pjesmu jer djeca to vole.

•Dijete će htjeti dirati, hvatati, okusiti slikovnicu jer dijete tako uči i upoznaje svijet oko sebe, pa mu možete dati igračku koju će držati dok zajedno čitate.

•Ne zamarajte se brojem pročitanih stranica. Nekada ćete pročitati jednu ili dvije stranice. S vremenom će taj broj porasti.

•Neka dijete slobodno okreće stranice. Možda će djetetu biti zanimljivija sama knjiga od čitanja. Dopustite mu da se poigra s knjigom.

•Obavezno pokazujte ono o čemu govorite, opisujte što se događa na slikama.

•Uključite dijete u priču. Postavljajte pitanja: Što je ovo? Gdje je nešto na slici? I pričekajte da dijete odgovori ili pokaže.

•Potaknite dijete da se uključi u priču – neka oponaša zvukove ili glasove životinja ili neka ponavlja za vama rimu.

•Zadržite se na stranici koliko god je potrebno i koliko god se djetetu sviđa, no ukoliko se djetetu više ne sluša, ostavite knjigu sa strane.

Glasno čitanje aktivnost je koja uključuje cijelu obitelj – roditelje, bake i djedove, braću i sestre, rođake, ali i prijatelje. Izuzetno je važno za razvoj kognitivnih sposobnosti djece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje djeci, osigurava čvrstu vezu s djetetom.

Godina 2013. posvećena je čitanju naglas. Budite dio projekta "Čitaj mi!", čitajte i potičite djecu da i sama glasno čitaju, bez obzira na dob djeteta i/ili odraslih.

 

Preuzeto sa stranice: https://www.citajmi.info/citanje-naglas/

 


23. travnja 2014.

SVJETSKI DAN KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA

Danas se obilježava Svjetski dan knjige i autorskih prava te je tim povodom u školskoj knjižnici organizirano čišćenje i dezinfekcija knjižnog fonda. Mladi knjižničari, svojim trudom i predanim radom, danas su iznova potvrdili kako je prijateljstvo između njih i knjiga neraskidivo. Hvala vam!

 


24. travnja 2014.

ČITANJE S DJECOM

Jučer je u popodnevnim satima u našoj školi održana malena radionica "Čitanje s djecom" u kojoj su sudjelovali roditelji drugih i trećih razreda zajedno sa svojom djecom.

 

Povodom Svjetskog dana knjige, a sa svrhom poticanja ranog čitanja, čitanja u obitelji te promicanja kulture čitanja, učiteljice Snježana Hmura, Marija Marić i Irena Sedlar organizirale su zanimljivu interaktivnu radionicu u kojoj su uspješnim spajanjem pročitane riječi s ilustracijom, trenutak čitanja učinile iznimno važnim.

Radionicu je u suradnji s učiteljicama vodila i školska knjižničarka.


25. travnja 2014.

ANĐEO PLIŠANIH IGRAČAKA

U četvrtak 24. travnja, u školskoj nas je čitaonici posjetila poznata hrvatska spisateljica romana za djecu Nada Mihaljević.

Ova zanimljiva, komunikativna i vedra književnica dobitnica je i ovogodišnje nagrade "Grigor Vitez" za tekst objavljen u knjizi "Anđeo plišanih igračaka" koju je objavilo Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, a uredili Robert Mlinarec i Silvija Šesto.

Autorica romana "Gospodar šećera", "Junaci prašnjavog tornja", "Zmajev zagrljaj" te već spomenutog "Anđeo plišanih igračaka", na vrlo je jednostavan i simpatičan način koristeći se učenicima lako shvatljivom i bliskom terminologijom, donijela dojmljive priče koje se kriju iza ovih zagonetnih naslova.

Likom dječaka Mira, koji premda ima dijabetes uspješno savladava sve prepreke, druži se, igra se, istražuje i uspješno iznalazi načine da čini sve što i njegovi vršnjaci, kinjiževnica na fantastičan način ruši predrasude o toj kroničnoj bolesti poučavajući nas kako je ona samo jedan izazov u životu, a ne cijela njegova bit.

Promociji knjige "Anđeo plišanih igračaka" prisustvovali su učenici od 5. do 8. razreda.

 

IZRADA KNJIŽICA BROŠURNIM UVEZOM

Istog dana u našoj školi za učenike četvrtih razreda organizirana je i radionica "Izrada knjižica brošurnim uvezom".

Stručnom vodstvu radionice, gospodinu Zoranu Vidakoviću nastavniku likovne kulture iz Đurđevca, pridružile su se i učiteljica Marijana Kovačić i školska knjižničarka.

Učenici su kroz dvosatnu radionicu praktičnim radom usvojili vještine izrade i uveza jednostavnijih knjižica dobivši pregršt novih zanimljivih i kreativnih ideja kada i na koji način najbolje koristiti svoje male unikatne radove.

S obzirom na odličnu reakciju naših učenika ali i učiteljice i knjižničarke, ovakva kao i slične radionice još će mnogo puta biti dijelom našeg knjižničnog programa.


28. travnja 2014.

POSJET NSK

U petak, 25. travnja, učenici 6.b razreda zajedno s profesoricom hrvatskog jezika Mirjanom Miljković i knjižničarkom Milenom Jukić Bandić posjetili su Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu u Zagrebu.

Upoznavanju s ovim središtem hrvatske kulture uz stručno vodstvo gospođe Amelije Žulj, uslijedila je i radionica "Liječenje i čuvanje knjiga" pod vodstvom izuzetno drage i ljubazne gospođe Karmen Jurišić, restauratorske majstorice.

Učenici su naučili kako liječiti knjige ali i kako ih nikako ne bi trebalo liječiti te što je ono što nikako ne bi trebalo raditi ako svoje knjige želimo što duže sačuvati u svojim policama.

Naučili smo kako nadomjestiti potrgane i otuđene stranice knjige te čemu služi pegla u knjižnici.

Ovo druženje ne samo da je bilo izuzetno zanimljivo i poučno učenicima nego će savjeti i iskustva nesebično podijeljena s nama imati mnogo utjecaja u daljnjem djelovanju naše školske knjižnice.

Posebno zahvaljujemo dragim roditeljima Lasić koji su svojom dobrom voljom i svesrdnom pomoći  pridonijeli kako bi protekli "Tjedan knjige"  bio ovako bogat i sadržajan.


 




preskoči na navigaciju