2018-02-05 13:08:24

ZAVRŠNA KONFERENCIJA PROJEKTA "FORMATIVNO PRAĆENJE - PRAĆENJE ZA UČENJE"

U petak, 2.2.2018. na Učiteljskom fakultetu u Rijeci održana je konferencija "Formativno praćenje - prilika, a ne iluzja"Ovaj veliki događaj predstavljao je završnu konferenciju jednogodišnjeg pilot programa uvođenja formativnog praćenja u 6 osnovnih škola RH, među kojima je i naša škola. U projektu je bilo uključeno 24 naših učitelja i stručnih suradnika, a dio njih je na konferenciji predstavilo iskustva, rezultate i primjere implementacije strategija formativnog praćenja u vlastitoj praksi. 

Događaj je okupio oko 140 učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja osnovnih škola, sveučilišnih profesora, predstavnika Agencije za odgoj i obrazovanje, studenata i ostalih zainteresiranih za inovativne teme i kvalitetne prakse u području odgoja i obrazovanja, a više o svemu pročitajte pod opširnije.

Većina učitelja složit će se da djeca danas uče za ocjenu, a ne za znanje. Isto je i s roditeljima. Njihova je pažnja, nakon polaska djeteta u školu, često zaokupljena upravo njegovim ocjenama. 
O tome kako motivirati djecu za stjecanje novih znanja, bilo je riječi ove subote, na konferenciji 'Formativno praćenje – prilika, a ne iluzija' , koju smo održali u partnerstvu s Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci, te uz pokroviteljstvo Grada Rijeke. 

Konferencija 'Formativno praćenje – prilika, a ne iluzija' bila je završni događaj jednogodišnjeg pilot programa uvođenja formativnog praćenja u 6 hrvatskih osnovnih škola. Na njoj su učitelji i stručni suradnici, koji su sudjelovali u programu, predstavili rezultate implementacije strategija formativnog praćenja u vlastitoj praksi. Također, kroz plenarna predavanja profesorice Petre Pejić Papak s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Sanje Brajković, ravnateljice Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak predstavljen je koncept formativnog praćenja i procjenjivanja.

Panel diskusija obuhvatila je temu promjene i raznih oblika podrške koje su potrebne praktičarima i institucijama, kako bi oni bili u mogućnosti implementirati nove, inovativne prakse i unapređivati kvalitetu.

U pilot programu 'Formativno praćenje - praćenje za učenje' sudjelovalo je 6 škola: OŠ Gornja Vežica i OŠ Turnić iz Rijeke, OŠ Ivana Meštrovića i OŠ Nikole Tesle iz Zagreba, OŠ Klinča Sela i OŠ Nedelišće. Mentorice, koje su ih kroz jednomjesečne sastanke Zajednica učenja podržavale u implementaciji strategija formativnog praćenja u svakodnevnu učiteljsku praksu bile su: Vesna Perhoč, Gabriela Žokalj, Bernarda Novak i Jadranka Jovanović - dugogodišnje trenerice i mentorice Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak.

Ovaj je veliki događaj okupio 140 učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja osnovnih škola, sveučilišnih profesora, predstavnika Agencije za odgoj i obrazovanje i studenata što nam daje za pravo zaključiti da je zaista riječ o velikoj i važnoj temi u području odgoja i obrazovanja, vjerojatno i zbog toga što se uvođenje formativnog praćenja ili praćenja za učenje planira u kurikularnoj reformi kroz implementaciju 'Okvira za vrednovanje procesa i ishoda učenja u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju'.

Izvor: FB stranica "Pučko otvoreno učilište Korak po korak"


Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb