Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb

Maturalac osmih razreda

Autor: Administrator , 10. 9. 2018.

Tri osma razreda u pratnji četvero profesora  zaputili su se na maturalno putovanje 4. rujna rano ujutro.

U rubrici opširnije možete pročitati što su radili i kako im je bilo.

Autobusom smo došli u Split te smo imali kratko predavanje o Dioklecijanovoj palači te o mnogim splitskim znamenitostima. Spomenuli smo značajnog Marka Marulića, oca hrvatske književnosti, koji je pisao na latinskome i hrvatskome jeziku, čakavskim narječjem. Najpoznatije mu je djelo Judita. To je prvo umjetničko djelo napisano hrvatskim jezikom i latinicom. Trajektom smo putovali do otoka Hvara. Pri dolasku na otok Hvar odmah smo se zaputili prema našem hotelu Resort Fontana. Nakon što smo se smjestili u sobe, išli smo na kupanje s našim razrednicima. Navečer smo bili u disku s drugom školom.

Sutradan smo se probudli vrlo rano jer smo imali organizirani posjet gradu Hvaru. Prolazili smo tipičnim, uskim uličicama te došli do Hrvatskog povijesnog kazališta, smještenog u zgradi Arsenala, na poznatom trgu Pjaca. Također smo vidjeli benediktinski samostan, sada preuređen u muzej, gdje nas je zadivila čipka od agave koju rade tamošnje redovnice. Hvar je također poznat po lavandi koja se može naći na štandovima. Iz Hvara su i dva poznata hrvatska pisca: Petar Hektorović i Hanibal Lucić. Petar Hektorović napisao je Ribanje i ribarsko prigovaranje, a Hanibal Lucić prvu hrvatsku dramu svjetovnog sadržaja, Robinju.  Nakon obilaska  imali smo slobodno vrijeme za razgledavanje štandova i kupovinu suvenira. Poslije popodnevnoga kupanja prošetali smo Jelsom.

Sljedeće jutro, kao i sljedeći dan,  bili su nam najzanimljiviji jer smo obišli  najviše znamenitosti. U luci na Hvaru čekao nas je brod za Vis. Kad smo došli u Komižu na Visu, imali smo slobodno cijelo jutro samo za kupanje. Oko podneva krenuli smo na otočić Biševo. Na brodu smo imali odličan ručak. Na Biševu smo  posjetili poznatu Modru špilju te poslije toga malu skrivenu plažu do koje mogu doći planinari s jedne strane, dok se s druge strane ne može doći brodom, već samo plivajući.  Mi smo skakali s broda kako bismo došli na tu plažu i vraćali se na brod plivajući. Kasnije smo se vratili na Hvar, spremili torbe i otišli na večeru. Poslije večere stigli smo na završnu noć našega maturalca, posljednji disko i posljednje spavanje.

Sljedeći dan, oko podneva, spremili smo stvari u autobus, ručali i krenuli u hvarsku luku. Tamo smo se zaputili trajektom za Split, a iz Splita autobusom za Sinj. Obišli smo Muzej sinjske alke. To će nam je mnogo pomoći jer za lektiru imamo knjigu Alkar Dinka Šimunovića. Vidjeli smo alkarske svečane nošnje  te prijevode Šimunovićeve knjige na mnoge strane jezike, čak i kineski.

Nastavili smo put za Zagreb. Stigli smo oko pola jedan iza ponoći.

To nam je bilo do sada najljepše zajedničko iskustvo.

Mia, 8.b

4. sat 16:40- 17:25

5. sat 17:30- 18:15

6. sat 18:20- 19:05

Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb / Matetićeva 67, HR-10000 Zagreb / os-ntesle-zg.skole.hr / ured@os-ntesle-zg.skole.hr